Jeśli jesteś aktywnym użytkownikiem Internetu, odpowiedź na to pytanie znasz aż za dobrze. Co to jest SEO? Pozycjonowanie stron internetowych lub optymalizacja pod kątem wyszukiwarek – to dwie nazwy czegoś, co zwiększa ruch na Twojej stronie, ponieważ Twoja strona znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania informacji online.
Spis Treści
Pozycjonowanie stron – jak zwiększyć wartość swojej strony internetowej
Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, to zrozumieć, że istnieją inne strony internetowe oprócz Twojej i że ludzie używają różnych słów kluczowych, gdy szukają informacji. Przyjrzyjmy się bliżej temu, co tak naprawdę oznacza fraza „słowo kluczowe”.
Słowo kluczowe to dowolne słowo lub grupa słów wpisanych do wyszukiwarki przez osobę poszukującą informacji w Internecie. Kiedy ludzie prowadzą wyszukiwania, często wpisują więcej niż jedno słowo (frazę), ale nie oznacza to, że wszyscy używają długich fraz, takich jak np „pozycjonowanie stron internetowych Opole”
A co z „pozycjonowanie Opole”, gdzie użytkownik wpisał tylko 2 słowa? Jest to krótsza fraza, ale oznacza, że osoba, która szukała tej informacji prawdopodobnie wie bardzo mało i chce uzyskać podstawowe informacje. Ktoś szukający frazy „pozycjonowanie Opole” może nie być zainteresowany kupnem książki lub odbyciem kursu online; wolałby raczej uzyskać informacje za darmo od kogoś innego.
Teraz spójrzmy na dłuższe frazy, takie jak „Pozycjonowanie stron internetowych Małopolska. Pozycjonowanie lokalne w Małopolsce”. Korzystanie z takich długich fraz często wskazuje kogoś, kto zrobił swoje badania i jest gotowy do dokonania zakupu. Tak jak to jest ważne, aby przypomnieć, aby mieć swoje słowa kluczowe pojawiające się naturalnie na swojej stronie internetowej, ważne jest również, aby myśleć o informacji, które dostarczasz ludziom online.
Na przykład, jeśli jesteś właścicielem sklepu z narzędziami do nurkowania w Santa Monica i masz artykuły na swojej stronie internetowej wyjaśniające, dlaczego ludzie powinni kupować swój sprzęt od Ciebie, przepisz je tak, aby używały naturalnego języka, a nie „mowy marketingowej”. To upewni się, że Twoja strona nie wygląda jak reklama, ponieważ nikt nie chce, aby ich czas był zmarnowany przez coś, co nie ma nic wspólnego z tym, co ich interesuje.
Search Engine Optimization – jak być numerem jeden w wynikach wyszukiwania?
Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że jeśli chcesz, aby ludzie odwiedzali Twoją stronę internetową, kluczowe jest posiadanie odpowiednich słów i fraz kluczowych. Kiedy je zmienisz, zauważysz wzrost ruchu na stronie – ale tylko wtedy, gdy to, co oferujesz odwiedzającym, spełnia ich potrzeby i oczekiwania.
Zbuduj stronę, która jest przyjazna dla użytkownika i stawia odwiedzających w centrum tego, co robisz. Powinna być łatwa w nawigacji, zawierać tylko istotne linki – nie próbuj wcisnąć na nią całego swojego katalogu, wybierz tylko kluczowe elementy. Staraj się nie używać żargonu lub języka technicznego, szczególnie jeśli jest to coś, co nie jest w zasięgu doświadczenia odwiedzającego.
Upewnij się, że twoja strona jest łatwa do zidentyfikowania – użyj logo firmy, danych kontaktowych i adresu strony internetowej w sposób, który jest jasny i łatwy do zapamiętania przez użytkowników. Jeśli nie możesz znaleźć się w pierwszej piątce wyników wyszukiwania dla czegoś tak prostego jak „imię nazwisko nazwa firmy”, trudniej będzie przekonać ludzi do pozostania na Twojej stronie, gdy już ją odwiedzą.
Należy pamiętać, które frazy ludzie będą używać do wyszukiwania witryny – nie tylko polegać na ogólnych terminach, takich jak „pozycjonowanie stron” lub „SEO”, należy myśleć o rodzajach rzeczy które ludzie mogą wpisać w wyszukiwarce, gdy chcą znaleźć kogoś takiego jak ty. Nikt, kto szuka nowej pralki, nie będzie zaczynał swoich poszukiwań od „niedrogie urządzenia”, ale wiele osób kupujących nową pralkę rozpocznie swoje poszukiwania od „gdzie mogę kupić najtańszą pralkę”
Aby uplasować się wysoko w wyszukiwarkach, należy dążyć do tego, aby Twoja strona pojawiała się jak najczęściej w kilku najwyższych wynikach. Aby to osiągnąć, potrzebujesz linków z innych stron, które są już wysoko w samych rankingach. Proces ten nazywany jest Search Engine Optimization, lub SEO.
Linki są ważne, ponieważ mówią wyszukiwarkom, które witryny są najbardziej istotne dla ich użytkowników słów kluczowych i fraz kluczowych – to coś więcej niż tylko sama ilość, że trzeba jednak, jakość ma znaczenie zbyt. Jeśli Twoja strona zawiera informacje, które pasują do kogoś innego.
Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistą od pozycjonowania stron internetowych https://lukaszsurma.pl/