Warto przeczytać

W jakiej fazie rozwoju warto wdrożyć CRM?

Oprogramowanie CRM to narzędzie, które pomaga poprawić relacje z klientami, w znaczny sposób usprawnia proces sprzedaży, w celu polepszenia wyników finansowe firmy. Sam proces wdrażania systemu nie jest prostym zadaniem i wielu przedsiębiorców w obawie przed niepowodzeniem odkłada go w czasie. Są jednak sytuacje, kiedy nie warto odkładać w czasie tego procesu. W jakiej fazie rozwoju firmy warto wdrożyć CRM?

Duży wzrost sprzedaży

Niewątpliwie etapem, w którym definitywnie powinniśmy wdrożyć system CRM, jak narzędzie pomocne w naszej firmie jest moment gwałtownego wzrostu ilości klientów, który powodować będzie bałagan informacyjny. Szybko rosnąca sprzedaż może spowodować, że tradycyjne narzędzia, których do tej pory używaliśmy, nie będą wystarczały, a co gorsza z powodu zamieszania pojawiać się będą pomyłki i błędy. System CRM w szybki sposób pomoże nam uporządkować informacje dotyczące sprzedaży oraz klientów w jednym miejscu. Dodatkowo dzięki możliwości ustawiania alertów, nie zapomnimy o umówionym spotkaniu, rozmowie, czy wysyłce towaru do odpowiedniego klienta.

Nowoczesne systemy CRM umożliwiają tworzenie profili klientów, w których gromadzone są najbardziej istotne dane. Znajdziemy tam między innymi imię i nazwisko klienta lub nazwę firmy, adres, telefon kontaktowy, adres e-mail. W systemie CRM gromadzona jest również historia transakcji oraz kontaktu. Dzięki wdrożeniu systemu CRM w szybki sposób będziemy mogli monitorować sprzedaż oraz planować kolejne kampanie marketingowe. Rozbudowany system analityczny pozwala na bieżąco śledzić rozwój sprzedaży i umożliwi w razie potrzeby szybką zmianę strategii działania.

Program CRM ESTI umożliwia nieograniczony dostęp do niezbędnych narzędzi zarówno z poziomu komputera, jak również urządzeń mobilnych. Dzięki czemu mamy możliwość precyzyjnego monitoringu skuteczności sprzedaży, a także przeglądania historii faktur i tworzenia nowych dokumentów niezależnie od tego, gdzie się aktualnie znajdujemy.

Rozwój zespołu i praca zdalna

Kolejnym powodem do wprowadzenia systemu CRM, jest szybki rozwój zespołu, a także przejście sporej części firmy w tryb zdalnej pracy. Brak fizycznego kontaktu z każdym z pracowników, w znaczny sposób ogranicza możliwość kontrolowania postępów pracy zespołu oraz poszczególnych pracowników. Systemy CRM oferują wiele narzędzi, które pomagają organizację pracy w grupie oraz kontrolowanie postępu prac. Jednym z nich jest funkcja rejestracji zdarzeń, czyli raport, w którym pracownicy przypisują ręcznie lub w sposób automatyczny rodzaj zadań, które wykonywali oraz, czas, jaki zajęło im jego wykonanie. Dzięki funkcji wyznaczania celów, która monitoruje aktualny stan realizacji projektu bez kontaktu z pracownikiem, możemy zweryfikować progres jego pracy. Współdzielony kalendarz umożliwia m.in. dodawanie zadań oraz tworzenie planów działań, dla zespołu oraz poszczególnych pracowników.

Jeśli chcesz rozwijać swój biznes i zwiększać wyniki sprzedaży wprowadzenie systemu CRM jest nieuniknione. Warto zawczasu zapoznać się z ofertą firm oferujących tego typu narzędzie i dokładnie zweryfikować ją ze swoimi potrzebami, aby wybrać produkt skrojony na miarę naszych potrzeb.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments