Ciekawostki felietony

Ćwiczenia dla kobiet na siłownię

Ćwiczenia dla kobiet na siłownię

Coraz więcej kobiet obecnie przeprowadza trening siłowy, w tym również ćwiczenia na siłowni. I choć panie bez problemu mogą wykonywać wszystkie te ćwiczenia, co mężczyźni, z pewnością znajdą one takie z nich, które będą doskonale spełniać te potrzeby

 

Dlaczego inne typy ćwiczeń?

Wydawać by się mogło, że kobiety mogą wykonywać wszystkie ćwiczenia tak samo efektywnie, jak mężczyźni. W rzeczywistości jednak u kobiet rozrost mięśni jest dużo wolniejszy niż u mężczyzn, co bezpośrednio wpływa na przyrost siły. Tym samym panie, które dopiero rozpoczynają aktywny tryb życia, najprawdopodobniej wolniej opanują dane ćwiczenie niż panowie, którzy rozpoczęli je w tym samym czasie. Jest to uwarunkowane różnicami w produkcji hormonów.

Ale uwaga! Przyrost mięśni to tak naprawdę kwestia całkowicie indywidualna dla każdego organizmu. Historia sportu ciągle pokazuje kobiety, które osiągnęły świetne wyniki w krótkim czasie. Dlatego nie należy się zrażać, a zamiast tego ćwiczyć i sprawdzać możliwości swojego własnego ciała.

Ćwiczenia siłowe dla kobiet

Spośród ćwiczeń siłowych dla pań warto wyróżnić chociażby podciąganie na drążku. Choć mogłoby się wydawać, że to ćwiczenie typowo męskie, bez przeszkód mogą wykonywać je również kobiety, jako że oprócz mięśni rąk angażują one też w dużym stopniu mięśnie pleców. Dotyczy to głównie podciągania nadchwytem, czyli z kciukami skierowanymi do siebie. Kobiety mogą bez problemu wykonywać również pompki czy podnoszenie hantli.

Rozpoczęcie podciągania czy wykonywania pompek nie jest jednak wcale takie proste. Początkowo mięśnie nie są w stanie całkowicie utrzymać ciężaru ciała, co zraża wielu początkujących. W rzeczywistości jednak bez problemu można nauczyć się tych ćwiczeń i dodatkowo znacząco zwiększyć siłę mięśni. W przypadku podciągania dobrym ćwiczeniem mogą być podciągnięcia australijskie lub negatywne. Następnie można przejść do podciągania z gumą, której opór stopniowo będziemy zmniejszać, aż do wykonania pełnego podciągnięcia bez gumy. W przypadku pompek sprawdzą się natomiast pompki damskie lub pompki przy ścianie.

Ćwiczenia aerobowe

Ten typ ćwiczeń wykonuje większość kobiet na siłowni i zalicza się do nich popularne bieganie na bieżni, orbitreku czy jazda na rowerku stacjonarnym. Ćwiczenia te przede wszystkim rozwijają mięśnie nóg, ale również pośladki i brzuch. W dużym stopniu poprawiają również kondycję. Są idealne dla kobiet, którym zależy na wyrzeźbieniu smukłej i zgrabnej sylwetki, a nie na imponującej tkance mięśniowej. Poprawiają również kondycję, co jest ważne dla wszystkich osób, które planują rozpoczęcie jakiejkolwiek dziedziny sportu.

Sprzęt do ćwiczeń aerobowych można znaleźć na każdej siłowni, a rozpoczęcie treningu z nim zazwyczaj jest łatwiejsze niż w przypadku ćwiczeń siłowych. Początkowo rozpoczynamy od krótszych serii ćwiczeń, które stopniowo będziemy wydłużać, aż do uzyskania zadowalającego wyniku. Regularne ćwiczenie z danym sprzętem pozwoli na szybkie osiągnięcie zauważalnych efektów w postaci spalenia tłuszczu i zwiększenia kondycji.

 

Artykuł powstał we współpracy ze SwiatSupli.pl

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o