Zdrowy, dobry sen – od czego jest zależny?

Przeciętnie człowiek przesypia jedną trzecią życia. Rekomendowana długość snu jest zależna od wieku. Zasadniczo dzieci śpią o wiele dłużej niż dorośli. Najważniejsza nie jest jednak ilość godzin spędzonych w krainie Morfeusza, ale jakość nocnego wypoczynku.

 

Nowy dzień, nowe siły
Zdrowy Sen to taki, który przynosi regenerację sił. Dobrze wiemy, że czasami mamy kłopoty z zaśnięciem lub budzimy się wiele razy w ciągu nocy. Następnego dnia rano jesteśmy wyczerpani, a przed nami wiele godzin pracy lub aktywności. O czym powinniśmy pamiętać, aby nasz sen był komfortowy i przynosił prawdziwe odprężenie? Jest wiele elementów, na które warto zwrócić uwagę. Nie da się ukryć, że trzeba przyjrzeć się zarówno pomieszczeniu, w którym śpimy, jak i temu, jak wygląda nasze podłoże snu. Istotna jest też dieta i to, czy jesteśmy aktywni fizycznie i prowadzimy zdrowy tryb życia.

Jak wybrać dobry materac?
Najważniejsze kwestia w sypialni to odpowiednie podłoże snu. Nie śpijmy na wersalce, wybierzmy naprawdę dobry materac. Komfort naszego wypoczynku zdecydowanie zmieni się na plus. Wiele osób potwierdza, że po zakupie dobrego materaca odzyskali siły i czują się o wiele lepiej. Nie ma to jak sen, który daje regenerację sił. Jaki powinien być dobry materac? Wszystko zależy od naszych osobistych preferencji. Pamiętajmy, że przed zamówieniem materaca należy się na nim położyć i sprawdzić, czy jest nam wygodnie. Czasami przeglądamy oferty sklepów internetowych i mamy swojego faworyta, a po przyjściu do salonu i wypróbowaniu materacy „na żywo” wszystko się zmienia. Są materace piankowe, lateksowe, sprężynowe. Każdy surowiec ma swoje określone właściwości, dzięki którym dopasowuje się do kształtów ciała użytkownika, dobrze podpiera kręgosłup i zapewnia dobry sen. W przypadku kłopotów z kręgosłupem lub chcąc zapobiegać tym kłopotom, warto wybrać model rehabilitacyjny, który otrzymał pozytywną opinię niezależnych instytucji.

Pomieszczenie, w którym śpimy
Sypialnia to miejsce szczególne, oaza snu, miejsce wypoczynku, pomieszczenie, do którego wstęp mają tylko domownicy. Jest szereg czynności, które warto wykonywać w sypialni, a które mają duży wpływ na komfort naszego snu. Jest to na przykład zadbanie o odpowiednią temperaturę. Optymalna to 18-19 stopni. Przed snem dobrze jest wywietrzyć pomieszczenie, nie tylko latem, ale też wiosną, jesienią i zimą. Pamiętajmy, aby regularnie sprzątać i odkurzać naszą sypialnię, szczególnie, kiedy mamy problemy z alergią. Warto urządzić sypialnię tak, aby dobrze się w niej czuć. Możemy zadbać o odpowiednie dekoracje, poduszki, koce i inne detale.

Zdrowy styl życia
Bez wątpienia zdrowa dieta i aktywność fizyczna ma ogromny wpływ na jakość nocnego wypoczynku. Pierwiastkiem szczególnie ważnym i zapewniającym błogi czas w krainie Morfeusza, jest magnez. Warto wzbogacić swoją dietę w produkty, które zawierają go jak najwięcej. Pamiętajmy, że kolacja nie powinna być zbyt obfita. Jeżeli za dużo zjemy przed snem, trudno będzie nam zasnąć.

Rola snu w życiu człowieka jest ogromna. Powinniśmy dopełnić wszelkich starań, aby nasz sen był naprawdę zdrowy i komfortowy i aby zawsze przynosił regenerację sił.

 

Artykuł powstał we współpracy z selene.pl

 

0 0 votes
Article Rating

Popularne

Udostępnij

Polecane wpisy
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Kategorie
———————————–
0
Would love your thoughts, please comment.x