Ciekawostki felietony Poradnik

Czym jest branding emocjonalny?

Czym jest branding emocjonalny

Czym jest branding emocjonalny – Branding emocjonalny to obecnie jeden z najskuteczniejszych i najczęściej wykorzystywanych przez agencje PR sposobów na budowanie wizerunki marki. W tym procesie niezwykle ważną rolę odgrywają emocje. To one często niepostrzeżenie, lecz skutecznie powodują, że zwracamy uwagę na dany brand bądź przedstawioną sytuację. Myślimy skojarzeniami i kupujemy to, o czym myślimy pozytywnie. Dlatego siła marketingu emocji jest ogromna. Sprawdź, na czym dokładnie polega branding emocjonalny!

 

Czym jest branding emocjonalny?

Definicja brandingu emocjonalnego w działaniach agencji PR (jak np. E.C.H.O Communications z Wrocławia) jest bardzo ważna. Niezwykle istotne jest zrozumienie, jak istotną rolę w kreowaniu wizerunku marki lub produktu odgrywają emocje i skojarzenia. Takie emocjonalne reakcje mogą wywoływać konkretne kolory i symbole. Słodkie bobaski, miłe kotki, ckliwe piosenki, drastyczne sceny wypadków, przemocy i cierpienia. Pewnie u wielu z Was pojawiła się łezka w oku na widok reklam, w których pojawiły się powyższe postaci lub sytuacje. I oto chodziło twórcom spotów! Działanie na emocje to coś, co pozwala markom zakorzenić się w pamięci odbiorców, a tym samym zachęcić do działania i związać z daną marką lub ideą.

Oglądając reklamy, coraz częściej możemy zauważyć, że odwołują się do naszych emocji. Nie jest to przypadkowe – twórcy spotów czy też kreatorzy marek wykorzystują całą paletę środków emocjonalnych, aby nas poruszyć. W konsekwencji takie działania pozwalają nam utożsamiać się z danym brandem bądź sytuacją społeczną. Przywiązanie współczesnego odbiorcy/konsumenta do produktu, marki czy idei sprowadza się zatem do wytworzenia specyficznej więzi, która w przypadku produktu lub usługi skutkuje działaniem – zakupem, nie zaś myśleniem, czyli analizą potrzeb i przydatności. Sytuacja ta polega na wykreowaniu klimatu unikatowych doznań, a także na wywoływaniu określonego stanu psychicznego. Na takich mechanizmach opiera się właśnie branding emocjonalny. W tym miejscu warto jednak zaznaczyć, że nie jest on tożsamy wyłącznie z przekazem reklamowym naładowanym emocjami, a raczej pełni rolę silnego bodźca o długotrwałym zasięgu, budującym wyrównaną relację.

Branding emocjonalny jest więc budowaniem pozytywnego wizerunku marki poprzez wykorzystanie takich przekazów i środków komunikacji, które wzbudzą w konsumentach konkretne reakcje i pobudzą ich do działania. Podstawą brandingu w ogóle jest spójność i tworzenie długotrwałych relacji z klientami. Takie działania zapewniają marketingowy sukces – grono konsumentów się powiększa. Co więcej, dzięki brandingowi emocjonalnemu pozostają oni wierni danej marce czy produktom, a sprzedaż stale wzrasta. W obecnym świecie należy zadbać nie tylko o to, aby klient potrzebował naszych usług czy produktów, ale także o to, aby ich pragnął. Nie wystarczy już stworzenie atrakcyjnego wizualnie logo i wymyślenie chwytliwego hasła reklamowego. Klientów nie przyciągnie tylko ładnie zaprojektowana i czytelna strona internetowa opisująca świetnej jakości usługi. Nasz przekaz, aby był skuteczny, powinien wzbudzać emocje, kojarzyć się z czymś pozytywnym i obiecywać konsumentowi określony styl życia po skorzystaniu z usługi czy zakupie produktu. Konkurencja jest współcześnie tak duża, że trzeba wyróżnić się na rynku czymś wyjątkowym i sprawić, aby klienci zapamiętali akurat naszą markę. W osiągnięciu tego celu niezwykle pomocny jest branding emocjonalny.

Czym jest branding emocjonalny

 

One Response

  1. Ciekawy artykuł, poruszający aspekt współczesnego kreowania wizerunku danej marki. Muszę przyznać, że wcześniej nie słyszałam o takim terminie jak branding emocjonalny. Okazuje się, że nie tylko z człowiekiem, również z daną marką czy produktem można nawiązać więź emocjonalną, Bardzo ciekawe…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *