Jak wykorzystać bazy firm – Część przedsiębiorców decyduje się na otworzenie działalności, ponieważ zaproponował im to klient zadowolony z długofalowej współpracy. Jednak zdecydowana większości przedsiębiorców najpierw finalizuje wszelkie formalności, związane z otworzeniem firmy, a dopiero potem rozpoczyna poszukiwania potencjalnych klientów i kontrahentów. Jak zatem należy poszukiwać aktywnie firm, które będą chciały skorzystać z usług otwartego przedsięwzięcia biznesowego.
Jak wykorzystać bazy firm
Bazy firm jako sposób na pozyskanie klientów
Do poznania i pozyskania nowych kontrahentów potrzebne są czasem niestandardowe metody. Dobrym miejscem do poznania potencjalnych klientów są konferencje i tematyczne spotkania, czasem w tym celu wykorzystuje się również tematyczne i branżowe serwisy, w tym również serwisy społecznościowe. Niektóre grupy tematyczne, które można znaleźć także w mediach społecznościowych, są idealnym miejscem, aby zareklamować swoje usługi, ale również aby pozyskać nowych klientów. Sprawdzonym sposobem na wyszukanie nowych kontrahentów są również bazy firm, wśród których można znaleźć firmy zainteresowane konkretnymi usługami. Warto jednak się zastanowić, jak zaprojektować swoje przekazy marketingowe, aby zainteresować nowych kontrahentów swoimi usługami.
Bazy własne czy kupione?
Niektóre firmy posiadają własne bazy firmy, które mogły powstać na bazie dotychczasowych kontaktów. Czasem takie kontakty może przynieść kluczowy pracownik odpowiedzialny za kontakty z innymi firmami. Własne bazy firm mogą powstać dzięki skorzystaniu firmy z usług. Można również oddelegować pracownika do stworzenia własnej bazy kontaktów, aby na jej podstawie stworzyć kampanię mailową, skierowaną właśnie do takiej grupy klientów. Równie często stosuje się bazy firm, które kupuje się u zewnętrznych firm. Takie bazy mają tę przewagę nad bazami tworzonymi przez pracowników, że znajdują się w niej tylko sprawdzone i aktualne dane. Baza kupiona w firmie zewnętrznej może mieć różną wielkość, a w zależności od wybranej opcji – w takiej bazie mogą się pojawić różne informacje, często pozyskane na drodze kontaktów telefonicznych. Za bazę należy zapłacić, przy czym cena bazy firm wyliczana jest na podstawie liczby rekordów, czyli de facto liczby firm, kolejnym czynnikiem, który wpływa na cenę za bazę, jest również zakres informacji. Im więcej informacji o przedsiębiorstwie, tym wyższa cena bazy. Warto jednak pamiętać, że zakres informacji oznacza w tym przypadku np. telefony kontaktowe do wskazanych osób, odpowiedzialnych np. za podejmowanie strategicznych decyzji.
Zlecane kampanie w celu pozyskania klientów
Na podstawie bazy można zaprojektować kampanie sprzedażowe i promocyjne, skierowane do wybranych firm. Takie kampanie można wykonać samodzielnie, w oparciu o systemy do wysyłania mailingów, można również skorzystać z usług firm zewnętrznych, które realizują kampanie telefoniczne. Kampanię taką można wykorzystać jako możliwość skontaktowania się z firmą, aby po rozmowie przesłać bardziej szczegółowy prospekt reklamowy z cennikiem usług.
Artykuł powstał przy współpracy z infobrokering.com.pl |