Poradnik Praca

Zadbaj o wygodę i zdrowie swoich pracowników, czyli jak rozpoznać profesjonalne meble biurowe?

W żadnym biurze nie może zabraknąć mebli i chociaż obecnie możemy liczyć na szerokie pole do popisu, jeśli chodzi o ich zakup, to jednak nie wszystkie z oferowanych mebli biurowych można nazwać mianem profesjonalnych. Zwykłe biurko i krzesło można bezproblemowo zakupić w pierwszym lepszym sklepie meblowym, jednakże w przypadku urządzania biura warto sięgnąć po meble dostosowane do naszych indywidualnych potrzeb i preferencji. Jak zatem wybrać te właściwe?

 

Profesjonalne meble biurowe, czyli jakie?

Chociaż w sklepach nie brakuje najróżniejszych mebli biurowych, to jednak nie jest wcale tak łatwo urządzić pomieszczenie biurowe. Bardzo duże znaczenie ma charakter prowadzonego przedsiębiorstwa oraz liczba pracujących w biurze osób i metraż. Oczywiście nie może zabraknąć biurek, krzeseł biurowych i regałów do przechowywania segregatorów z dokumentacją. Jest to jednak podstawa, czyli dosłownie minimum. W zależności od dostępnej przestrzeni oraz od budżetu, można zainwestować w kolejne meble takie jak szafy, witryny, stoły konferencyjne i dodatkowe krzesła. W profesjonalnie urządzonym biurze można nawet znaleźć meble modułowe, stoliki kawowe, barki czy całe komplety wypoczynkowe. Meble do biura powinny być nie tylko stylowe, ale przede wszystkim praktyczne, ergonomiczne i wygodne. Jako że w biurze pracownicy spędzają kilkanaście godzin dziennie, należy zadbać o ich komfort. W biurze nie są przecież przyjmowani wyłącznie interesariusze.

Meble biurowe zaleca się kupować w renomowanych sklepach, gdyż wówczas można liczyć na gwarancję wysokiej jakości i staranne wykonanie. Niektórzy decydują się na zakup mebli biurowych przez internet, jednakże niekoniecznie jest to godne polecenia rozwiązanie. Meble należy osobiście obejrzeć, a w przypadku krzeseł i foteli biurowych przetestować. Ponadto nieraz można dać się nabrać na piękne zdjęcia mebli, które w rzeczywistości odbiegają wyglądem i jakością od tego, co jest prezentowane w internecie. Nierzadko graficy edytują zdjęcia w taki sposób, aby wyglądały na nich jak najlepiej. Trzeba zatem uważać na podejrzanie niskie ceny i piękne fotografie, które mogą dotyczyć mebli wyprodukowanych masowo w Chinach. Znacznie lepszym rozwiązaniem będzie wybranie się do stacjonarnego sklepu meblowego osobiście, gdzie można obejrzeć mebel z każdej strony i przetestować go na żywo. Dodatkowo można liczyć na uzyskanie porad od fachowców dotyczących wyboru mebli biurowych, jak i urządzenia samego biura.

Wygodny fotel biurowy to podstawa

Tak naprawdę najważniejszym elementem wyposażenia każdego biura jest fotel/krzesło. Nie należy jednak podczas jego wyboru kierować się przede wszystkim wyglądem fotela biurowego. Znacznie istotniejsza będzie wygoda. Okazuje się, że wybór fotela do biura ma wpływ na komfort pracy, wydajność pracowników i na ich zdrowie. Należy pamiętać bowiem o tym, że pracownikowi przyjdzie siedzieć na fotelu przez osiem godzin dziennie. Jeśli więc fotel będzie niewygodny, wpłynie to bezpośrednio na wykonywane przez niego obowiązki. Ciężko jest przecież skupić się na pracy, jeśli cały czas coś nas uwiera. Dobry fotel biurowy powinien także posiadać odpowiednie atesty oraz regulację wysokości siedziska, wysokości oparcia i odchylenia. Polecane są modele z zagłówkiem, pięcioramienną podstawą i kółkami.

W przygotowaniu artykułu pomogła strona contino.pl.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *