Connect with us

Published

on

Nordic Walking bije w Polsce rekordy popularności. Z kijkami chodzą nie tylko młode mamy, ale także seniorzy. Kto powinien, dlaczego i jak długo chodzić z kijkami?

Nordic walking to forma ruchu polegająca na marszu ze specjalnymi kijkami i w konkretnie opisany sposób. Ten styl chodzenia został wymyślony w Finlandii w latach 20. XX wieku. Był wtedy jednak częścią treningu całorocznego, który wymyślono specjalnie dla narciarzy biegowych. Oficjalnie został spisany i opublikowany dopiero w 1997 roku przez Marko Kantaneva. Od tamtej pory sukcesywnie rośnie liczba osób, które chodzą z kijkami. Ta forma ruchu jest idealna dla każdego. Może ją bowiem uprawiać każdy bez względu na wiek, kondycję, czy tuszę. Co więcej, z kijkami można chodzić w każdych niemal okolicznościach przyrody, a więc po chodniku, nad morzem, w lesie, parku, czy nawet w górach. I to dosłownie przez cały rok. Ta aktywność nie jest wymagająca. Wystarczy odpowiednie do pory roku i warunków atmosferycznych wygodne ubranie, buty, no i oczywiście kijki. To nie jest drogi sport. Takie kijki najtańsze można dostać już za niecałe 30 zł. Na pewno warto rozpocząć uprawianie nordic walking pod okiem profesjonalnego instruktora, który dokładnie pokaże prawidłową postawę podczas marszu, jak i pomoże nam dobrać optymalne dla nas właśnie kije. Oprócz sprzętu, warto także zadbać o towarzystwo w marszu.

Pani Janina, emerytka z Kołobrzegu od kilku lat chodzi „na kijki” z koleżanką.- Chodzenie z kijkami jest świetne. Już po kilku takich marszach poczułam, że mniej się męczę wchodząc po schodach. Nie wspomnę już o tej dawce energii, która potem mnie aż roznosi- mówi rozentuzjazmowana. Jak sama przyznaje takie marsze dają jej energetycznego kopa.- Nie wiem skąd, ale mam wtedy więcej siły do pracy na działce, do robienia przetworów, czy dźwigania siatek z zakupami. Czuję się po takim wysiłku rewelacyjnie i każdemu polecam-podsumowuje. Najtrudniej jest zacząć, bo jak zapewniają zarażeni nordic walkerzy-od tej energii i euforii można zwyczajnie się uzależnić. I takie „uzależnienie” jest mile widziane, a na pewno mile…chodzone.

Joanna Hramitko

0 0 votes
Article Rating
Continue Reading
Click to comment
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

bądź aktywny

Kwas alfa liponowy- czym jest i jak działa na organizm?

Published

on

kobietachodzacapogorach

Czy słyszałeś kiedykolwiek o kwasie alfa liponowym? A może obił Ci się o uszy coraz popularniejszy skrót ALA? Wielu znanych producentów suplementów diety decyduje się na poszerzenie swej dotychczasowej oferty produktów o certyfikowany wyrób bazujący właśnie na tym składniku. Rozległy wachlarz specjalistycznych preparatów z ALA w roli głównej można znaleźć między innymi na stronie witaminyswanson.pl. Co takiego znajduje się w tym kwasie, że jest on zalecany do uwzględnienia w codziennym jadłospisie każdego z nas?

(więcej…)

0 0 votes
Article Rating
Continue Reading

bądź aktywny

W czym może pomóc mikrodermabrazja diamentowa?

Published

on

W czym może pomóc mikrodermabrazja diamentowa?

Nasza skóra praktycznie każdego dnia jest narażona na niekorzystne działanie czynników zewnętrznych, np. słońca i zanieczyszczeń. Niedoskonałości cery mogą też być wynikiem naturalnego procesu starzenia czy po prostu niezdrowego trybu życia. Bez względu na przyczynę wystąpienia nieestetycznych zmian, dbanie o kondycję skóry warto zacząć od kuracji złuszczającej i oczyszczającej. Doskonale sprawdzi się wtedy m.in. mikrodermabrazja diamentowa.

(więcej…)

0 0 votes
Article Rating
Continue Reading

bądź aktywny

35 stopni w cieniu – expres rady

Published

on

35 stopni w cieniu - expres rady

35 stopni w cieniu – porady jak i co robić w takim upale. Pamiętaj taka temperatura potrafi zbić.

35 stopni w cieniu – expres rady

 

1. Pij sporo wody – podstawą dla naszego organizmu jest odpowiednie nawodnienie podczas wysokich temperatur. Zleca się picie 2-3 litrów płynów – z czego głównie powinna to być woda wysoko zmineralizowana, a w jej uzupełnieniu np. soki owocowo-warzywne. Szczególnie warto spożywać soki pomidorowe, ponieważ doskonale uzupełnią potas, którego najczęściej mamy braki w upalne dni. Powinniśmy sie starać unikać napojów z kofeiną (np. pepsi, kawa, cola) oraz alkoholu, który może powodować zasłabnięcia.

2. Siedź w cieniu – słońce najwięcej promieni wysyła na ziemie w środku dnia, dlatego starajmy sie w godzinach 11:00 – 15:00 nienarażać na zbyd długi kontakt z promieniami słonecznymi. Wychodząc z domu, ochroń ciało – zastosuj kremy z filtrem, załóż jasne lekkie, siatkowane ubranie, beret lub czapkę na głowę. Przystopuj z intensywną aktywnością fizyczną, która może przyczynić się do przegrzania. Osobom starszym oraz rodzicom z maluchami i zwierzakami polecam spacery wczesnymi rankami oraz po godz 17.

3. Jemy owoce i warzywa – w upalne dni najlepiej jeść dania składające się z warzyw i owoców. Doskonale zatem sprawdzą się wszelkiego rodzaju surówki i sałatki, które nie tylko orzeźwią, ale również nie obciążą dodatkowo organizmu, uzupełniając witaminy i sole mineralne.. Po daniach ciężkostrawnych np. mięsa, odpocznij dłużej niż zwykle.

4. Wietrz mieszkanie – podczas gorących dni zasłaniaj okna, rób dość częste przeciągi co pozwoli na wymiane powietrza i obniżenie temperatury. Otwieraj je i odsuwaj żaluzje dopiero wieczorem, gdy temperatura spadnie. W pomieszczeniach klimatyzowanych drzwi i okna powinny być zamknięte. Pomocną mogą być wszelkiego rodzaju wiatraczki..

5. Nasze zwierzaczki – pamiętaj, aby Twoje zwierzaki miały ciągły swobodny dostęp do chłodnej wody i przebywały w możliwie chłodnych pomieszczeniach. Nigdy nie zostawiaj zwierzęcia zamkniętego w samochodzie – temperatura rośnie w nim błyskawicznie i zwierze może tego nieprzeżyć.

6. Dzwoń po karetkę – jeśli dojdzie do przegrzania organizmu, osoba ma suchą, gorącą skórę, dostaje drgawek, majaczy i traci przytomność, niezwłocznie wezwij pogotowie ratunkowe. Do przybycia specjalistycznej pomocy, osobę przytomną należy położyć w chłodnym pomieszczeniu, na plecach, z nogami lekko uniesionymi, zdjąć ubranie, ochładzać ciało wachlując. Jeśli osoba traci przytomność należy położyć ją na boku, w pozycji bezpiecznej. Nie należy samodzielnie podawać żadnych leków.

0 0 votes
Article Rating
Continue Reading

Popularne

Copyright © 2021 ale24.pl